Tillbaka till nyheterna
december 30, 2015 Nyheter, På nyheterna

Crosskey utvecklar Marginalen Banks nya internetbank

Marginalen Bank tar hjälp av Crosskey i moderniseringen av sina digitala tjänster och lanserar en ny internet- och mobilbank för privatpersoner och företag. Den nya internetbanken ger kunderna tillgång till alla produkter på ett och samma ställe och de får en samlad bild av sitt engagemang. Avtalet innefattar Crosskeys eBanking produkt som levereras som en tjänst där Crosskey ansvarar för allt från hårdvara till de funktioner som används av slutkunden.

Crosskeys eBanking plattform är en optimal lösning för att på ett användarvänligt sätt kunna hantera säker kommunikation mot slutkunden i digitala kanaler, oberoende av vilket basbanksystem som finns som grund. I och med den här leveransen samlar Marginalen Bank nu sin självservicekanal och sin digitala kommunikation mot slutkunden till en plats istället för att ha flera olika tjänster. Projektet innebär även en förnyelse av de digitala kanalernas look-and-feel.

Flexibilitet och användarvänlighet i fokus

”Vi valde Crosskeys eBanking lösning eftersom de har den djupa tekniska expertis och den leveransförmåga som behövs för att leverera ett så här omfattande projekt där deras lösning integreras mot våra existerande system. Vår nya internet- och mobilbank kommer att erbjuda en hög användarvänlighet för våra kunder.  Plattformen gör det dessutom möjligt för oss att erbjuda våra kunder ett mer personifierat erbjudande samt ger goda förutsättningar för att ytterligare utveckla internetbanken framöver”, säger Arnaud Froment, IT-chef på Marginalen Bank.

Modulbaserat erbjudande

Crosskey har under de senaste åren satsat stort på att modularisera sitt erbjudande för att kunna erbjuda kunden den lösning som passar kundens affärsmodell bäst. Crosskeys eBanking produkt som nu levererats till Marginalen Bank är ett bra exempel på detta där Crosskeys stand-alone lösning integrerats mot kundens existerande system.

”Vid utvecklandet av våra produkter har vi alltid slutkunden i åtanke där kunden i det här fallet kommer få uppleva en modern och användarvänlig internetbank där man på ett överskådligt sätt kan få en bild av sitt engagemang i banken. Vi är stolta över att ha fått Marginalen Banks förtroende att utveckla deras digitala kanaler då just de digitala kanalerna är Marginalen Banks främsta mötesplats med deras kunder”, säger Joakim Isaksson, Affärsområdeschef eBanking på Crosskey.

För mer information kontakta:

Joakim Isaksson, Affärsområdeschef, eBanking, Crosskey
Tel: +358 40 583 3199
E-post: joakim.isaksson@crosskey.se

Arnaud Froment, IT-Chef, Marginalen Bank
Tel: +46 10 495 1217
E-post: arnaud.froment@marginalen.se

Charlotta Wretdal, Communications & Marketing Manager, Crosskey
Tel: +358 40 534 9156
E-post: charlotta.wretdal@crosskey.se

Share to Facebook Share to Twitter Share to Twitter