Tillbaka till kuncase
Cases
Ålandsbanken

Utmaningen

Ålandsbanken behövde en app som kunde bidra till verksamhetens tillväxt och till att utvidga tjänsteutbudet i vad som i dagens läge har blivit en viktig kundkanal. Det viktiga har varit att bygga en logisk och lättanvänd app som gör det möjligt för kunderna att använda tjänsterna när som helst och utan besvär. Ålandsbanken ville vara säkra på att appen skulle bidra till ökad interaktivitet och aktivitet hos kunderna för att ytterligare utvidga målsättningen att vara en bank som värdesätter relationen med sina kunder. Crosskey har tidigare erfarenhet av att skapa applikationer för mobila enheter. Den här gången ville Ålandsbanken emellertid ha appar både för App Store och Google Play.

”Tack vare ett nära samarbete lanserade vi en användarvänlig och skräddarsydd app som uppfyller slutkundernas behov. Detta gjordes med kort tid till marknadsintroduktionen. Resultatet blev ökad kundaktivitet och en närmare relation till våra kunder.”

Jannike Nordström, Business Development

Framgångssiffror

2 appar i produktion för både iOS och Android
26% aktivare kunder i Finland (kunderna använder appinloggning 1,57 gånger per kund och dag jämfört med 1,24 för Internetkontoret)
24% aktivare kunder i Sverige. (kunderna använder appinloggning 1,62 gånger per kund och dag jämfört med 1,31 för Internetkontoret)

Lösning

Tack vare tekniska kunskaper och många års erfarenhet kunde Crosskey skapa de första apparna för Google Play och App Store. Ett nära samarbete mellan Crosskey och Ålandsbanken har garanterat en utomordentligt anpassad lösning som är lämplig för behoven hos Ålandsbankens slutkunder. Användarvänlighet har varit grunden i projektet såväl tekniskt som visuellt, så att appen både är snygg och användarvänlig. Crosskeys lösning har gjort det möjligt för Ålandsbanken att lansera appar både för den svenska och den finska marknaden med kort tid till marknadsintroduktion.

Resultat

Samarbetet har lett till att Ålandsbanken har lättanvända, starkt anpassade appar både för de finska och de svenska kunderna.

2 appar på två olika marknader för både iOS och Android Ökad kundaktivitet Inloggning med e-ID Snabb saldovy utan krav på inloggning Möjlighet att godkänna fakturor Ny och modern kanal för att interagera med kunderna Ett mer ingående samarbete för att gemensamt och ständigt förbättra apparna

Kundcase

Share to Facebook Share to Twitter Share to Twitter
Stefan Eriksson

Stefan Eriksson

Sales & Key Account Management

[honeypot website]Jag samtycker till att Crosskey registrerar ovan uppgifter och ger mig information om tjänster och produkter via mejl.