Tillbaka till kuncase
Cases
Marginalen Bank

Utmaningen

Marginalen Bank behövde en ny eBanking-plattform som skulle göra det möjligt att utöka verksamheten och expandera tjänsterna på lång sikt. De sökte en plattform för både mobilbank och internetbank för privat- och företagskunder, en plattform som skulle hjälpa dem att få ihop produkterbjudandet i en enda säker kanal för att därigenom möjliggöra merförsäljning av bland annat deras lån. De sökte också möjligheten att flexibelt kunna addera ny funktionalitet för framtida tjänster. Utöver detta, krävdes att övergången måste genomföras på mindre än ett år.

Behovet av att hitta en partner med den affärsförståelse och den interna tekniska kompetens som krävdes för att garantera en smidig implementation, var kritiskt. Tre saker utmärkte Crosskey: en beprövad plattform, en framgångsrik meritförteckning och ett svårslaget engagemang.

 Vi behövde en pålitlig leverantör som vi kunde växa med över tid – något som stämmer precis med Crosskey.

– Arnaud Froment, CIO, Marginalen Bank

”Crosskey kombinerar struktur med flexibilitet. Vi är ett växande företag och deras affärsförståelse stödjer vår tillväxt.”

- Arnaud Froment, CIO, Marginalen Bank

Resultat

24/7 tillgänglighet
99.9 % levererad tillgänglighet
30 % ökning av kundaktiviteter

Lösningen

Crosskeys eBanking-lösning levereras som en tjänst till Marginalen Bank och Crosskey tar ansvar hela vägen från hårdvara till slutkundens upplevelse. Leveransen är nu helt implementerad och Marginalen Bank har både mobilbank, internetbank för företag och internetbank för privatpersoner i full produktionsdrift. Ambitionen är nu att tillsammans med Crosskey bygga vidare på eBanking-plattformen för att förverkliga sin strategi och bland annat skapa Sveriges snabbaste och enklaste mobilbank.

Resultatet

Migreringen fullföljdes planenligt och implementeringen gick ännu smidigare än förväntat. Det här är ett affärsinriktat partnerskap med målsättningen att skapa långsiktig framgång.

Uppdateringar och nya funktioner levererades snabbare Stärkta möjligheter till korsförsäljning Nära partnerskap för att driva ständig digital utveckling En enda onlinetjänst och inloggning för alla kundprodukter Enkel inloggning med mobilt BankID Förbättrad kundkontakt via säker meddelandetjänst

Kundcase

Share to Facebook Share to Twitter Share to Twitter
Stefan Eriksson

Stefan Eriksson

Sales & Key Account Management

[honeypot website]Jag samtycker till att Crosskey registrerar ovan uppgifter och ger mig information om tjänster och produkter via mejl.