Tillbaka till kuncase
Cases
S-banken

Utmaningen

S-gruppen ville skapa en bank som skulle ge dem nya sätt att göra affärer på när de agerade på den finska bankmarknaden. Att starta en ny bank är ett enormt projekt som kräver integrering och anpassning av banksystemet, liksom en omfattande datamigrering. Även om ett banksystem utgör själva kärnan i verksamheten, behövs det också ett omfattande affärsprojekt för att skapa själva organisationen, dess produkter och processer.

Uppgiftens affärskritiska natur krävde en partner med djupgående förståelse och ett system stabilt nog för att hantera stora transaktionsvolymer.

“Vi skulle absolut rekommendera Crosskey. De är en partner med både systemexpertis och en djupgående förståelse för centrala bankprocesser.”

– Iikka Kuosa, SVP, Business Development and IT, S-banken

”Crosskeys lösningar är grunden för vår affärsverksamhet.”

- Iikka Kuosa, SVP, Business Development and IT, S-banken

Framgångssiffror

86.5 % nöjdhetsindex för slutkunder (10 % över genomsnittet)
2 700 000 slutkunder

Lösningen

Eftersom S-gruppen startade sin bankverksamhet från scratch i och med lanseringen av S-banken, kunde Crosskey skräddarsy ett system som matchade företagets affärsbehov perfekt. Crosskeys bransch- och affärskunskap bidrog till ett framgångsrikt resultat. Crosskeys Core Banking-lösning tillsammans med internetbanken hade precis det som S-banken sökte: support för kundhantering, insättningar, lån, betalningar och affärsprodukter, med online-banking som primär kanal. Core Banking-lösningen är extremt stabil och hanterar miljoner kunder och transaktioner med en hög grad av tillgänglighet. Crosskeys internetbank valdes tack vare sitt rykte som en av marknadens bästa onlinebanker. Lösningen anpassades för att passa S-bankens struktur som detaljhandelsbank och dess produktutbud. Produktutbudet har utvecklats ytterligare i nära samarbete med S-banken.

“Crosskey har ett jordnära sätt att presentera sina lösningar. Det här är viktigt eftersom vi fullt ut måste förstå nya lösningar innan vi fattar ett köpbeslut. Tillsammans med Crosskey har vi etablerat en mycket säker metod för att välja de lösningar som är bäst för oss.”

Iikka Kuosa, SVP, Business Development and IT, S-banken

Resultatet

S-banken har arbetet med Crosskey sedan 2006 då banken lanserades i Finland. Partnerskapet har bidragit till ökad tillväxt och utveckling av nya produkter.

99.9% levererad tillgänglighet 24/7 kundservice via eBanking-kanalen >100M+ transaktioner per år

Kundcase

Share to Facebook Share to Twitter Share to Twitter
Stefan Eriksson

Stefan Eriksson

Sales & Key Account Management

[honeypot website]Jag samtycker till att Crosskey registrerar ovan uppgifter och ger mig information om tjänster och produkter via mejl.