Tillbaka till nyheterna
december 30, 2015 Nyheter

Morgondagens bankkund en superhjälte

Över 40 procent av alla två-åringar använder internet idag. Världen förändras i en hisnande takt. Det som är en sanning idag kommer inte att vara det imorgon. Och vårt tålamod blir allt kortare.

Det var några av slutsatserna som drogs av Micael Dahlén, författare och professor i marknadsföring vid Handelshögskolan, när han representerade Crosskey på Bank 2.012 i Stockholm.

Under en heldag samlades bank- och finansbranschen för att prata om hur krav och behov hos dagens och morgondagens bankkunder ska matchas. Besökarna fick lyssna på föredrag om bland annat; mobil banking, framtidens bankkontor och innovativ tjänsteutveckling.

Ett av de mest välbesökta seminarierna gick under Crosskeys flagg. Spegelsalen på Grand Hotel var fylld ända in till ståplats när Micael Dahlén i ett snabbt tempo gav sin syn på framtidens bankkunder. Han liknade dem vid en superhjälte – någon som är påläst, kunnig och vet exakt vad han eller hon vill.

Allt måste därmed fungera snabbt och smidigt. Han refererade exempelvis till en undersökning som visar att 60 procent hellre säger sig vilja rengöra sin grannes toalett än att ändra sitt lösenord…! Bankvärlden måste även förhålla sig till en utveckling där det är vänner och familj som påverkar valet av varumärken och leverantörer.

Crosskey strävar alltid efter att ligga steget före och därför var det extra kul för oss att bjuda besökarna på en riktig framtidsspaning. Du som missade föredraget på Bank 2.012 kan se det här på vår hemsida eller på: https://vimeo.com/54014728

Mycket nöje!

Share to Facebook Share to Twitter Share to Twitter